دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مبرد چیست؟

ماده مبرد ماده ای است که در کویل های واحد تهویه مطبوع موجود است. این گرما را از محیط جذب می کند و در عوض هوای خنک تری را که در کنار کمپرسورها و اواپراتور کار می کند فراهم می کند. در کندانسور مبرد با جذب گرما از هوای داخلی به مایع تبدیل می شود و سپس به اواپراتور می رود. با خنک شدن دوباره به گاز تبدیل می شود ، سپس یک فن در داخل خانه روی سیم پیچ ها می وزد و هوای سرد را در خانه پخش می کند. سپس چرخه دوباره تکرار می شود. بدون مبرد کولر نمی تواند خانه شما را خنک نگه دارد.

انواع مبرد


متداول ترین انواع مبرد مورد استفاده در تهویه مطبوع عبارتند از:


• هیدروکلرو فلوروکربن ها (HCFC) ، از جمله R22. EPA در نتیجه قانون هوای پاک سال 2010 ، استفاده از R22 را در سیستم های جدید تهویه مطبوع حذف و متوقف کرد. R22 تا سال 2020 به طور کامل حذف می شود.

• هیدروفلوروکربن ها (HFC) ، از جمله R410A ، R407C و R134. این نوع مبرد فاقد کلر است. آنها برای محیط زیست ایمن تر هستند و اکنون به جای R22 استفاده می شوند. علاوه بر این ، R410A می تواند گرمای بیشتری نسبت به R22 جذب و آزاد کند. سیستم های R410A از روغن مصنوعی برای روانکاری کمپرسور در حین کار استفاده می کنند. روغن مصنوعی با کاهش ساییدگی کمپرسور و R410A محلول تر است. بنابراین ، کولرهای گازی که از R410A استفاده می کنند کارآیی بیشتری دارند ، کیفیت هوا بهتری را ارائه می دهند و سطح راحتی را افزایش می دهند.

مبرد کم یا خیلی زیاد؟


سازمان حفاظت محیط زیست قوانینی را در مورد نحوه استفاده و دفع مبرد تعیین کرده است. در نتیجه ، فقط شرکت ها و تکنسین های مجاز HVAC می توانند آن را خریداری کنند. بنابراین ، اگر فکر می کنید کولر گازی شما با مبرد مشکل دارد یا نیاز به شارژ مجدد دارد ، لطفاً با یک متخصص مجاز تماس بگیرید. اگر به کار با سیستم تهویه مطبوع با مبرد کم ادامه دهید ، واحد برای خنک نگه داشتن خانه شما بیشتر کار خواهد کرد. بنابراین ، باعث می شود قبض های برق شما افزایش یابد یا در نهایت منجر به خراب شدن کمپرسور شود.

سیستمی که گاز مبرد بیش از حد داشته باشد می تواند منجر به آسیب دائمی کمپرسور و واحد شود. اگر مقدار زیادی وجود داشته باشد ، ممکن است در داخل کمپرسور محبوس شود ، جایی که هرگز نباید وارد آن شود و باعث خرابی کامل شود.

تعویض کمپرسور می تواند هزینه بر باشد. در بعضی موارد ، جایگزینی کل سیستم مقرون به صرفه تر خواهد بود. بعلاوه ، مبرد بیش از حد باعث می شود سیستم مانند بزرگتر از حد خود کار کند و باعث کاهش کارایی کولر گازی شود.

اگر به میزان مبرد سیستم تهویه مطبوع خود نیاز دارید یا برای برنامه ریزی منظم برای نگهداری منظم ، ما خوشحال خواهیم شد که در مورد هر گونه سوال به شما کمک کنیم. در صورت تمایل با ما در ارتباط باشید و یا از طریق شماره تلفن 02188306500 با ما تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدماتی که ما ارائه می دهیم ، لطفا از صفحه اصلی ما بازدید کنید.

مشاهده لیست قیمت انواع مبرد در لینک روبرو : مبرد