دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مبرد چیست و چگونه در تهویه مطبوع کمک می کند؟

سیستم خنک کننده شما در شهرستان مادیسون به قطعات و قطعات کاملی وابسته است تا راحتی خنکی را که به آنها بستگی دارد فراهم کند. از موتور دمنده گرفته تا کویل اواپراتور شما ، همه چیز در سیستم شما در کنار هم کار می کند تا با گرمای تابستان ما مبارزه کند. اما از بین همه مؤلفه های سیستم شما ، یک مورد خاص وجود دارد که دقیقاً چگونگی عملکرد یک سیستم خنک کننده را خلاصه می کند. کدام قسمت؟ ما در مورد مبرد صحبت می کنیم ، البته!

در سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، ما به توانایی خود افتخار می کنیم تا بهترین خدمات ممکن را برای رفع نیازهای گرمایشی و سرمایشی خود ارائه دهیم. بعضی اوقات ، فقط به برخی پاسخ ها نیاز دارید. و سلام ، ما دوست داریم آنهایی را نیز برای شما به ارمغان بیاوریم! آیا تا به حال نمی دانید مبرد چیست و چرا برای سیستم خنک کننده شما اینقدر مهم است؟

مبرد چیست؟


اول از همه ، شاید هنگام صحبت کردن در مورد مبرد ها ، با اصطلاح “فرون” بیشتر آشنا شوید. در حالی که این یک اصطلاح عمومی است که پذیرفته شده است (به این معنی که همه می دانند وقتی که می گویید در مورد چه چیزی صحبت می کنید) ، در واقع کمی نادرست است.

فریون به طور خاص یک نام تجاری برای مبرد خاص است. این نوع از این نوع است که چگونه برخی از افراد به آن نوشابه کوک می گویند. علاوه بر این ، فریون از R-22 تشکیل شده است ، مبرد که دیگر در تولید سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار نمی گیرد ، زیرا آن را با بسیار امن تر مبرد R-410A جایگزین کرد.

خوب ، اما آن چیست؟


به عبارت ساده ،  گاز مبرد ماده ای است که می تواند به سرعت و به راحتی تغییر فاز (جامد ، مایع ، گاز) را به طور موثری تغییر دهد. این مواد در فرایندهای برودتی برای تهویه مطبوع ، یخچال ، فریزرهای پیاده روی استفاده می شوند – تقریباً هر چیزی که باعث کنترل دمای سرمایش شود. چرا از آن ها استفاده می کنیم؟ زیرا به دلیل خاصیت منحصر به فرد مبرد ، می تواند گرما را از یک منطقه دور کرده و آن را با دمای خنک کننده جابجا کند. که نوعاً نحوه عملکرد AC شما به طور خلاصه بسیار کوچک است.

عملکرد مبرد در تهویه مطبوع من چگونه کار می کند؟


تهویه هوا با قرار دادن آن بر روی استخوان های لخت ، دارای سه سیستم / قسمت اصلی است. اینها کندانسور ، کمپرسور و اواپراتور هستند. مبرد با شروع از کمپرسور در هر سه نقش اصلی را ایفا می کند.

مبرد در کمپرسور به عنوان گاز شروع می شود ، جایی که بسیار تحت فشار است. با این اتفاق ، مبرد شما گرما را از خانه جذب می کند و به صورت مایع تبدیل می شود و به سمت کندانسور در خارج حرکت می کند و در آنجا با کمک موتور دمنده ، گرمای جمع آوری شده را بیرون می کشد. پس از این اتفاق ، مبرد به درون اواپراتور حرکت می کند ، جایی که به یک گاز باز می گردد. این فرایند باعث کاهش دما می شود ، کلاف ها را خنک می کند و یک پنکه هوا را به سمت سیم پیچ می کشد تا هوای خنک را برای خانه شما فراهم کند.

می دانیم که کمی گیج کننده است. اما می توانید بگویید که مبرد نقش مهمی در نحوه عملکرد سیستم شما دارد!

تعمیر و نگهداری مبرد


نکته مهم در مورد  ماده مبرد این است که اگر نشتی ایجاد کند ، سیستم شما روش واقعی برای گفتن ندارد. این کار با روندهای خود ادامه می یابد مانند اینکه مشکلی پیش نیاید تا در نهایت ، شما به دنبال تعمیر AC یا جایگزینی هستید! این تنها دلیل دیگری است که اهمیت نگهداری روتین را بسیار مهم می کند. با مراقبت های تخصصی ، شانس بسیار بهتری برای ابتلا به نشت مبرد یا یک عامل بالقوه برای مدت طولانی قبل از اینکه مسئله به وجود آید وجود دارد!

مشاهده لیست قیمت انواع گاز مبرد در لینک روبرو : مبرد